Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2022 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου.
Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το ΦΕΚ.
Πληροφορική (ΑΕΠΠ)
Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής
ΒΙΒΛΙΟ 1: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ ́ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
ΒΙΒΛΙΟ 2: «Πληροφορική», Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό των Γραμμένου Ν., Γούσιου Αν., κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
Από το ΒΙΒΛΙΟ 1: |
Από το ΒΙΒΛΙΟ 2: |
1. Ανάλυση Προβλήματος |
—— |
1.1 Η έννοια πρόβλημα. 1.2 Κατανόηση προβλήματος. 1.3 Δομή προβλήματος. 1.4 Καθορισμός απαιτήσεων. |
|
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων |
—— |
2.1 Τι είναι αλγόριθμος. 2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων. 2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων. 2.4 Βασικές συνιστώσες / εντολές ενός αλγορίθμου. 2.4.1 Δομή ακολουθίας. 2.4.2 Δομή Επιλογής. 2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών. 2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες. 2.4.5 Δομή Επανάληψης. |
|
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
Ενότητα 1. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι |
3.1 Δεδομένα. 3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα. 3.3 Πίνακες. |
—— |
3.4 Στοίβα. |
1.1 Στοίβα |
3.5 Ουρά. |
1.2 Ουρά
|
3.6 Αναζήτηση. 3.7 Ταξινόμηση. |
—— |
—— |
1.3 Άλλες δομές δεδομένων 1.3.1 Λίστες 1.3.2 Δένδρα 1.3.3 Γράφοι 1.3.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις |
4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
Ενότητα 2. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων |
4.1 Ανάλυση Προβλημάτων |
—— |
—— |
2.1 Μέθοδος Διαίρει και Βασίλευε |
6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό |
—— |
6.1 Η έννοια του προβλήματος 6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες. 6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων. 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος. 6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός. 6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός. 6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός 6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα. |
|
7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού. |
——
|
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. 7.2 Τύποι δεδομένων. 7.3 Σταθερές. 7.4 Μεταβλητές. 7.5 Αριθμητικοί τελεστές. 7.6 Συναρτήσεις. 7.7 Αριθμητικές εκφράσεις. 7.8 Εντολή εκχώρησης. 7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου. 7.10 Δομή προγράμματος. |
|
8. Επιλογή και επανάληψη | Ενότητα 3. Επιλογή και επανάληψη |
8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ |
—— |
8.1.2 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
3.1 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ – ΟΤΟΥ 8.2.3 Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ |
—— |
9. Πίνακες |
——
|
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες. 9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες. 9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων. |
|
10. Υποπρογράμματα |
——
|
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων. 10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού. 10.4 Παράμετροι. 10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις. 10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων. 10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών. 10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι. 10.6 Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών |
|
——
|
Ενότητα 4. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα |
4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 4.2.1 Μεθοδολογία |
|
13. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος |
Ενότητα 5. Εκσφαλμάτωση Προγράμματος |
13.1 Κατηγορίες λαθών. |
5.1 Κατηγορίες Λαθών |
13.2 Εκσφαλμάτωση. |
5.2 Εκσφαλμάτωση |
Επισημάνσεις
Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στα ανωτέρω διδακτικά βιβλία, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 2.3 του ΒΙΒΛΙΟΥ 1 «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», Βιβλίο Μαθητή, Γ ́ Γενικού Λυκείου των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση(Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 12 Ιουλίου 2021 Η Υφυπουργός
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ